Fredag

Hej! :D
 
Tänkte dra två grejer från fredagen, har ändå inget att blogga om så kom gärna med förslag i kommentarerna.
 
Hade små värk i knän och fotleder i fredags (har psoriasis artrit, en reumatisk sjukdom), men tänkte att det är väl inget. Så är med på idrotten sista timmen, det smäller till i ryggen när vi kör upprop. Men vi skulle göra en lek som kallas kronjuvelerna, tycker den är jobbig i början då jag inte vill att folk ska titta på mig, eller tycka att jag är i vägen eller allmänt jobbig.
Men vi är då två lag, man ska springa och hämta koner från det andra lagets sida, blir man tagen hamnar man i "fängelset", där ska man stå och trampa.
Men innan körde vi uppvärmning i lagen, vi sprang runt och gjorde olika rörelser, jag fick värk från ryggen och ner i vänstra benet, men körde på och tänkte inte så mycket mer på det sen.
När leken var igång fick jag som hugg i knäna, alltså jag får värk under ett par minuter, sen försvinner det, kommer tillbaka osv. Det jobbigaste var ju att efter ett tag började knäna kännas styva, nästan orörliga, men jag fortsatte och körde på hårdare och hårdare med att springa och svänga, och det tar mina knän stryk utav.
Så det slutade med att min fredags kväll blev förstörd, jag hade sådan jäkla värk i mina knän efter idrotten så jag kunnat skrika rakt ut, jag kunde nästan ha börjat gråta, jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Så jag lärde mig en i fredags (igen xD), att jag måste börja lyssna på min kropp mer, så jag inte får värken från helvetet.
 
-
 
Sen en annan mindre dramatiskt grej var att jag och en kompis stod på grusvägen nedanför vårat hus, så kommer glassbilen, och jag blir helt skräckslagen av höga ljud (av den där melodin/tutan), så min första reaktion var att ropa spring och sen springa iväg det snabbaste jag kunde från glassbilen och min kompis en bit efter mig haha.
Undra va han tänkte för han kollade åt vårat håll sen haha.
 
 
Ha de gött! :D

Kommentera här: